Příšery jsou rozděleny na 3 skupin: imp, slabší monstra a silněnší monstra. Každý hráč by měl postupně vysřídat roli Impa, slabšího a následě silnějšího monstra. Další vylepšování vlastností (počtu životů a četností používání dovedností) monster je možné pomocí získávání zkušeností za boj s hrdiny.
Příšery pracují pro Vládce podzemí a byt a stravu.
Imp
všichni hráči (s výjimkou Vládce podzemí) začínají jako imp
Hráči se mohou z impa „vyvinout“ na jakékoli monstrum, podmínkou k tomu je, aby byly v jejich dungeonu přítomny potřebná místnost nebo vybavení
Slabší monstra
jsou dostupná od začátku hry, stačí jen postavit tu správnou místnost, která by monstrum přilákala ve svém dungeonu
jsou odlišená především zbraní a počtem životů
některá monstera nejsou definovaná jako jeden konkrétní pojem (např. kostlivec), ale příslušná místnost odemyká možnost pořídit si monstrum z celé skupiny pojmů (základní nemrtvý = zombík, nemrtvák, kostlivec…) se stejnými vlastnostmi
Silnější monstra
není možné pořídit si je hned na začátku hry
kromě vyššího počtu životů mají i nějakou speciální dovednost
speciální dovednosti jsou rozdělené na ty, které je možné provádět bez omezení (neomezené) a ty, které mají omezené použití (četnost)
Ze základu má každá příšera pro všechny své četnostní dovednosti četnost 1. Četnost se zvyšuje se získanými zkušenostmi.